fredag 9 oktober 2009

Svårt...



Det är svårt för oss att förstå nåden från Gud...vi tror vi har sett, men mycket har aldrig gått vidare ner till hjärtat utan fastnat i huvudet. Vi håller det för sant, och nickar och fortsätter prata vårt religiösa språk, och repeterar alla gamla fraser, men fattat har vi inte gjort ett dugg. Herren har gjort det så busenkelt för oss som det bara kan bli att bli frälst...han har gjort det lätt för oss...klantiga okapabla som vi är att få till något själva så har Herren t o m fixat tron som vi får ta emot som en gåva...och så är vi där..på andra sidan...I guds rike i ett ögonblick. Från Mörkrets till Guds...i och genom Jesus. Helt otroligt!

Vi borde fatta...att kunde vi bara säga ja då och ta emot, så borde inte Herren ha gjort det krångligare efteråt heller...när nu det viktigaste är avklarat, det sanslösa undret pånyttfödelsen, men efter frälsningen, håhåjaja, då börjar jobbet..för oss, som vi i våra religiösa sinnen tror, då vi genast låter kraven ramla på oss, "Guds förväntningar" läggas som ett tungt ok över oss. "Var inte bara ordets görare", etc...Finns det något smartare drag från fiendens sida än att använda vissa utvalda bibelord, för att sätta dit oss ordentligt medan vi är obefästa i kärleken och nåden? Det finns alldeles utsökta ord han använder. "Gå ut och gör alla folk till lärjungar..." Martorna jublar...!

Var tog nu nåden vägen? För att överhuvudtaget kunna vara ordets görare som är att förbli i nåden först och främst...krävs en gemenskap med honom som ÄR nåden, därför att han är den som verkar i mig allt det där som han vill göra med mig, och igenom mig. Maria verkar ha fattat det hela en smula bättre. Hon satt vid Herrens fötter, såg på honom, "åt av honom" , "drack av honom", och förblev i honom på det sättet!
Hon är vårat exempel...hon är en ordets sanna görare!!! Hon livnärde sig på Jesus. Det som kom ut ur henne var ett flöde ur den gemenskapen. Det som kom ut ur Jesus var ett flöde av gemenskapen med Fadern! "Jag kan ingenting göra av mig själv, jag gör bara det jag ser Fadern göra"

Jag är min Älskades, jag är hans kropp nu, och är inte min egen längre...men det livet går inte ta sig själv, det måste visas dig genom uppenbarelse...vem du tillhör, vem du ska identifiera dig med, och då upptäcker du att greppet om dig själv börjar mer och mer lossna, när du mer och mer börjar förlora dig i honom! I sanningen! Att verkligen möta Guds kärlek och börja ta emot den, är att förlora något samtidigt hela tiden...sig själv! Och se dig mer och mer i sanningens ljus! Att se ditt sanna värde, vem du är för Gud!

Det är enda sättet! Försök att fixa köttsliga begär, LUSTAR i ditt liv själv, genom att skärpa dig...försöka bättra dig...ett hopplöst företag. Glöm bort det istället...och se att Gud inte tillräknar dig...dig själv, din kropp, ditt kött, dina gärningar, din synd längre...för du är död!...Han har gett dig Jesu kropp, Jesus kött istället som du nu ska förtrösta på! ALLT VAD JESUS ÄR..ÄR VI I DEN HÄR VÄRLDEN NU! ALLT ALLT ALLT!


Isaiah 55:1-3

Invitation to the Thirsty!
"Come, all you who are thirsty,
come to the waters;
and you who have no money,
come, buy and eat!
Come, buy wine and milk
without money and without cost.
Why spend money on what is not bread,
and your labor on what does not satisfy?
Listen, listen to me, and eat what is good,
and your soul will delight in the richest of fare.

Give ear and come to me;
hear me, that your soul may live.
I will make an everlasting covenant with you,
my faithful love promised to David.

Inga kommentarer: