måndag 5 oktober 2009

IKLÄDD JESUS...HALLELUJA!

den 4 oktober

Det kommer mer...den här morgonen var en morgon av ljus! Uppenbarelsens ljus! Glory glory glory! Han är såååå underbar och jag måste få skriva lite till...
När Herren visade mig det här med köttets gärningar och att mycket av grogrunden för våra beteenden har att göra med fruktan, så upplevde jag att Pappa talade till mig och sa att när Adam och Eva flyddde undan hans ansikte efter att härligheten lämnade dom, och dom stod där nakna i sig själv, så var det egentligen en naturlig reaktion, eftersom nakenhet genast vill skyla sig...iklädd Herrens härlighet och närvaro upplevde dom sig inte nakna och blottade, utan att dom var "välklädda".
Fruktan överväldigade dom p g a denna nakenhet där skulden och skammen nu fick herravälde, och fick dom att genast fly och försöka skyla sig med falska kläder. Det var inte och kommer aldrig vara Gud som drar sig undan oss, utan vi i skuld och skam...

Nakenhet försöker gömma sig bakom falska kläder...det kan vara stolthet, självrättfärdighet, självtillräcklighet, oberoende, det finns hur mycket som helst som vi tyr oss till, har vår trygghet i. Ensamma och nakna stod dom där...(står vi nu ännu där), och åklagaren började nu sitt arbete, som pågått genom hela historien. Att verka sitt rike genom synden, fruktan, som nu fick fäste p g a vår andliga död.

Det finns mycket att säga om det här, och jag ger mig inte in i att försöka fördjupa mig här och nu, det känner jag inte att jag kan eller ska göra...men vad jag såg var att den härligheten som Adam och Eva tappade har vi nu fått tillbaka...och den härlighetsdräkten heter...JESUS KRISTUS!
Han ÄR våra kläder nu därför att det är i honom vi nu lever och rör oss och finns till i och genom! Vi har blivit iklädda Jesu fysiska rena fläckfria kropp, hans egent kött och blod, eftersom den vandring han fullbordade på jorden i vårat ställe som människa nu har blivit den som vi klivit in i...det är det som NÅDEN ger oss rättighet till...vi behöver Jesu fysiska kropp medan vi ännu går omkring i dessa "kläder" som är under synden. I Jesus har ett byte skett, och allt han var och är, har vi nu blivit. DET HÄR ÄR SÅ BRA!!!!! JAG BLIR HELT VILD! HÄNFÖRD! PRISAD VARE HERREN! Kan du ana vad detta betyder????

Att åklagaren mister sitt jobb....att anklaga oss! Det enda han kan göra nu är att försöka med alla medel att förhindra den här sanningen att bli uppenbarad för oss..för när vi ser det här, då blir han ARBETSLÖS. Vill du vara med om att avsätta honom??? Först och främst i ditt eget liv, sedan i andras!
Jag har bestämt mig för att låta ALLT PRECIS ALLT BERO PÅ JESUS! P U N K T!
Med den helige Andes hjälp, tack min ljuvlige mäktige starke Hjälpare! Du är på min sida!

Kom Jesus kom, med ännu mer ljus ännu mer förståelse ljus över nåden över kärleken från vår Far och Gud så att vi kan se vem vi nu är, vilken identitet vi har nu... bara i dig Jesus har vi vår sanna identitet...för du ÄR vårt liv nu! Satan är besegrad verkligen, och du underbare Jesus ÄR Herre!, blev allt för oss....för att vi skulle kunna bli allt du är...vi tillhör vår gemensamme Pappa, födda av hans Ande kan vi springa fram i full frimodighet och ropa Pappa Pappa!, och slå våra armar om honom, och hitta våran plats våran alldeles speciella plats i hans hjärta!

Resan har börjat...men den är egentligen redan avklarad av vår Storerbror, och vi behöver egentligen bara ...se det för att kunna hänga med på hans resa med oss! Hänger du med?

Inga kommentarer: