söndag 11 oktober 2009

Ge inte upp! Jobbet är redan avklarat!

Det finns hopp! Det finns kärlek, och det finns NÅD! Det är så mycket som vill ta våra blickar och sänka oss rejält av bekymmer och problem...men Herren säger ge inte upp! Jag finns hos dig för att alltid vara ditt ljus, och ditt fokus, så ge aldrig upp! Jag är med dig, jag är runt omkring dig, jag är hos dig...varenda sekund, varje ögonblick, och jag kommer aldrig någonsin att lämna dig. DU ÄR MIN!

SE PÅ MIG, SÄGER HERREN, OCH DU SER BORT FRÅN PROBLEMEN! VILL DU SE LÖSNINGEN SÅ SE PÅ MIG ALLTID. JAG ÄR DIN LÖSNING PÅ ALLT, JAG ÄR DITT SVAR PÅ ALLT, JAG ÄR SJÄLVA DITT LJUS, DITT FOKUS!


Det här säger Herren till dig och mig i sitt ord! Jesus kom för att befria oss från slaveri under en massa måsten för att duga, för att räcka till. STRÄVAN ÄR SLUT...ONCE AND FOR ALL! Vet du att ett av köttets gärningar är just...strävan? Strävan och ansträngning. På sabbaten ska alla VILA, men bara Jesus är Herre över sabbaten. Ingen Jesus ingen sabbatsvila. Jesus måste först få herraväldet i våra liv!

Kärleken och nåden genom den, sätter oss fria att kunna andas ut och komma in i den vila som JESUS köpte för oss när han kom för att göra Faderns vilja...i vårat ställe.
Offer tillfredsställer INTE Fadern, bara lydnad gör..och Jesus lydde Fadern i allt, för oss, för våran skull! Han ÄR SJÄLVA VÅR LYDNAD OCH PERFEKTA VERK IFRÅN OCH INFÖR VÅR FAR OCH GUD! Därför måste vi låta allt bero på Jesus nu, och inte lägga till nåntingt av oss själva. Vi är u t d ö m d a, "deletade" (den gamla människan) d ö d a, och har nu klivit ut ur graven tillsammans med Jesus som en ny människa, där allt nu beror på honom! HALLELUJA HALLELUJA HALLELUJA!
Kroppen vi vandrar omkring i nu är..Jesu egen...köttet räknas inte längre,,, bara allt Jesus gjorde räknas nu. Han är vårat goda samvete, och JAG ÄLSKAR ATT KROSSA ALLA FALSKA ILLUSIONER OM ATT "VI BÖR, VI GÖR, NEJ...VI DÖR!!!! DÖR BORT FÖR DET HAR VI REDAN GJORT, OCH NU ÄR DET

JESUS SOM SKA ÄRAS, UPPHÖJAS OCH PRISAS. BARA JESUS OCH ENDAST JESUS!

Vännen...jobbet är över....du duger...du är älskad...du räcker till...när Pappa ser på dig ser han bara PERFEKTIONISM...HANS PERFEKTA VERK, OCH HAN ÄR MÄTTAD TILLFREDSSTÄLLD TILL 100% MED VAD HAN SJÄLV HAR GJORT... skulle du ärligt talat våga ens andas ut en liten ynka ifrågasättning, knysta om att..."kan det måhända räcka..."? Det räcker ända in i himlen med Herren har gjort...lita på det!

"Now if we died with Christ, we believe that we will also live with him. For we know that since Christ was raised from the dead, he cannot die again; death no longer has mastery over him. The death he died, he died to sin once for all; but the life he lives, he lives to God. "
Rom 6:8-10

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello to every one, since I am genuinely keen of reading this weblog's post to be updated daily. It contains fastidious information.

my page :: lang parkeren schiphol p3